Hogwarts World
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hogwarts World

Welkom op Hogwarts World! Gezellig is het hier zeker. Nu jij nog, en alles is OK!
 
IndexIndex  Afdelingen Empty  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Afdelingen

Ga naar beneden 
3 plaatsers

Afdelingen
Zwadderich
Afdelingen Vote_lcap0%Afdelingen Vote_lcap
 0% [ 0 ]
Ravenklauw
Afdelingen Vote_lcap33%Afdelingen Vote_lcap
 33% [ 1 ]
Griffoendor
Afdelingen Vote_lcap33%Afdelingen Vote_lcap
 33% [ 1 ]
Huffelpuf
Afdelingen Vote_lcap33%Afdelingen Vote_lcap
 33% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 3
 

AuteurBericht
Nefari
Plaatsvervangend schoolhoofd
Nefari


Aantal berichten : 54
Galjoenen : 104053
Registratiedatum : 08-10-11
Leeftijd : 33
Woonplaats : België

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimeza sep 29, 2012 11:09 am

In de boeken vinden we duidelijk terug waar welke afdeling precies voor staat en waar onze helden dan ook in gesorteerd worden. Zelf leek het me leuk om de leden ook in te delen in afdelingen, maar ik werk nog enkele ideetjes uit.

In afwachting daarvan, wou ik eens nagaan in welke afdeling jullie volgens jezelf zouden thuishoren en leg ook eventjes uit waarom je dat denkt. Zou je ook blij zijn mocht je daadwerkelijk in die afdeling terecht komen?
Gelieve ook jou keuze aan te vinken in de poll, het lijkt me leuk om na te gaan hoeveel er denken bijvoorbeeld thuis te horen in Ravenklauw of in Zwadderich.
Terug naar boven Ga naar beneden
Leah
Minister van Toverkunst
Leah


Aantal berichten : 58
Galjoenen : 104098
Registratiedatum : 19-09-12

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimeza sep 29, 2012 1:48 pm

Ik weet niet precies in welke afdeling ik zou thuishoren, vandaar dat ik nog niets heb aangevinkt. Het zou ik elk geval wel 1 van deze 2 zijn:

- Ravenklwauw: omdat ik behoorlijk goede punten haal op school, en goed logisch kan denken
- Griffoendor: niet omdat Harry en de rest erin zitten, maar omdat ik zeer fel kan reageren, en wel behoorlijk wat durf.

Waarom niet de andere 2?

- Huffelpuf: ik ben niet zo leergierig als de huffelpuffers
- Zwadderich: ik ga niet zeggen; omdat ik niet slecht ben. Het is kwestie van dat ik niet alles, maar dan ook alles, zoals slechte dingen, maar ook andere dingen ga doen om mijn doel te bereiken. Zwadderich is niet alleen slecht, ze zijn ook verschrikkelijk ambitieus. Het is niet omdat (bijna) alle 'slechte' mensen in Zwadderich zaten, dat het betekent dat je automatisch slecht bent als je in Zwadderich zit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nefari
Plaatsvervangend schoolhoofd
Nefari


Aantal berichten : 54
Galjoenen : 104053
Registratiedatum : 08-10-11
Leeftijd : 33
Woonplaats : België

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimeza sep 29, 2012 3:49 pm

Huffelpuffers zijn niet gekend om hun leergierigheid, want dat is net een eigenschap van de ravenklauwers. Huffelpuffers zijn meer gekend om hun trouw en ijver.

Als ik testjes of quizjes doe op het internet, dan kom ik meestal uit bij Huffelpuf en zeer zelden eens bij griffoendor of zwadderich. Zelf denk ik dat ik ofwel thuis hoor in Huffelpuf of in Zwadderich. Hoe dan ook heeft iedereen wel bepaalde eigenschappen die in elk huis van de school zouden thuis horen.

Wel weet ik zeker dat ik geen Ravenklauwer ben. Ik hou niet van boeken lezen, ben niet echt slim en raadsels ben ik absoluut niet goed in (aangezien je steeds raadsels moet oplossen om binnen te kunnen in de leerlingenkamer van Ravenklauw). Dus aangezien Ravenklauw gekend staat om zijn wijsheid, hoor ik hier zeker niet bij.

Griffoendor staat gekend om zijn ridderlijkheid, dapperheid, durf en moed. Als het echt nodig is kan ik erg dapper en moedig zijn, maar volgens mij is iedereen dat wel een beetje. Verder ben ik wel ridderlijk ingesteld, zo hecht ik belang aan duidelijk regels en probeer om die ook na te leven.

Zwadderich staat gekend om zijn sluwheid en trots. Door mijn rustige karakter, ben ik eerder iemand die alles wat op een afstand bekijkt en in stilte werkt aan plannetjes en zelf probeer om iets te bereiken wat dus samenvalt met de sluwheid van de Zwadderaars. Ook heb ik een soort van trots, een trots over mijn eigen persoonlijkheid en kunnen, maar ook over mijn familie en mensen waar ik het goed mee kan vinden.

Tenslotte staat Huffelpuf gekend voor zijn trouw, geduld en goede werkers (ijver). Mijn loyaliteit voor de mensen waar ik het goed mee kan vinden (familie, vrienden, kennissen...) is ontzettend groot. Ik kan het bijvoorbeeld niet hebben dat mensen racistische praat verkopen of proberen om een bepaald persoon of beroep zwart te maken. Als ik zo'n dingen hoor, zal ik altijd proberen het op te nemen voor die bepaalde persoon of groep mensen. Ook heb ik erg veel geduld, iets wat al heel veel mensen is opgevallen. Ik kan veel verdragen en het zal lang duren voor ik erg geïrriteerd geraak of echt kwaad word. Ook ben ik een goede werker, als ik ergens voor ga, dan wil ik het zo goed mogelijk tot uitvoering brengen en zal ik niet stoppen voor aleer het af is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Leah
Minister van Toverkunst
Leah


Aantal berichten : 58
Galjoenen : 104098
Registratiedatum : 19-09-12

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimevr okt 12, 2012 3:34 pm

Jip, ik bedoelde ijverheid, ik vond het woord niet. Daarbij heb ik nog een ideetje. Misschien om de leden zelf te laten kiezen in welke afdeling ze komen. Dat is ik de HP's ook belangrijk, je eigen gedacht bij de ceremonie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Calla
Dreuzel
Calla


Aantal berichten : 10
Galjoenen : 105314
Registratiedatum : 14-10-12
Leeftijd : 27
Woonplaats : Friesland

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimezo okt 14, 2012 10:05 am

Ik weet niet of ik ook ideeën mag leveren... maar ik had even een opzetje gemaakt van hoe ik me het sorteren in afdelingen voorstelde...
Bovendien wil ik graag aanbieden dat ik met meer onderdelen (ook veel nieuwen!) wil helpen Smile
Zie hier het opzetje:

De Sorteerhoed


Zoals de meesten van jullie wel zullen weten, is het vanaf de stichting van Zweinstein al een gewoonte de leerlingen op de school te sorteren en ze vervolgens in een afdeling te plaatsen. Zoals dit in het begin werd gedaan door de vier oprichters van Zweinstein en zijn afdelingen, werd later een hoed zo betoverd dat deze de keuze voor hen kon maken. Ook hier op het forum doen wij aan het sorteren van de leerlingen, in dit geval dus jullie, de forummers. En dit is de plaats waar dat gebeurt!
In principe werden de leerlingen van Zweinstein aan de hand van deze gegevens gekozen:

  • Griffoendor koos zeer moedige leerlingen uit.
  • Ravenklauw koos zeer intelligente leerlingen uit.
  • Zwadderich koos zeer ambitieuze of sluwe leerlingen van enkel zuiver bloed uit.
  • Huffelpuf koos de meest vlijtige leerlingen uit en gaf bovendien les aan leerlingen die niet door de andere drie stichters werden uitgekozen.

Maar later, toen de sorteerhoed de keuze maakte, kwam er nog meer onderscheid tussen de verschillende leerlingen aan het licht en deze eigenschappen kun je, samen met alle andere informatie over de afdelingen, hieronder vinden.

(hier komt dan een hele tabel, die ik al helemaal heb gemaakt, maar die kan ik dus nog niet plaatsen omdat
ik niet externe linkjes mag plaatsen Sad )

Wil jij je graag laten indelen in een afdeling van Zweinstein en wil jij samen met je medeafdelingsgenoten vechten voor de afdelingsbeker en de prijzen die daarbij horen? Geef dan nu hier twee afdelingen aan waarvan jij denkt dat je er thuishoort en laat de keus aan de Sorteerhoed.

Als je eenmaal in een afdeling geplaatst bent, kun je in een nieuw forumonderdeel waar alleen jij en je afdelingsgenoten in terecht kunnen. Dit is dé plaats om strategieën te maken voor het winnen van de afdelingsbeker, je nieuwe afdelingsgenoten te leren kennen en nog veel meer!

We hopen je snel in een afdeling te kunnen plaatsen en wensen je veel succes in de strijd tegen de andere afdelingen!

Uw beheerders en moderators.

Terug naar boven Ga naar beneden
Leah
Minister van Toverkunst
Leah


Aantal berichten : 58
Galjoenen : 104098
Registratiedatum : 19-09-12

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimema okt 15, 2012 6:08 pm

Dat is een goed idee, Calla. Maar ik ben er toch nog altijd voor dat mensen zelf hun alfdeling mogen kiezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Calla
Dreuzel
Calla


Aantal berichten : 10
Galjoenen : 105314
Registratiedatum : 14-10-12
Leeftijd : 27
Woonplaats : Friesland

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimedi okt 16, 2012 5:07 am

Opzich vind ik dat ook leuk, maar op deze manier (dus dat zij 2 van de 4 afdelingen kiezen en dan de hoed/wij de uiteindelijke keus) hebben zíj inspraak én blijft het originele idee van de hoed erin zitten... ik vind het namelijk opzich wel leuk om het ook nog een beetje met Harry Potter te verbinden...
Terug naar boven Ga naar beneden
Leah
Minister van Toverkunst
Leah


Aantal berichten : 58
Galjoenen : 104098
Registratiedatum : 19-09-12

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimedi okt 16, 2012 4:20 pm

De hoed luistert ook naar jouw mening. Ging de hoed Harry niet in Zwadderich ingedeeld hebben, als Harry niet zo gesmeekt had voor Griffoendor? Ja, dus vind ik het fijner, als je zelf kunt kiezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nefari
Plaatsvervangend schoolhoofd
Nefari


Aantal berichten : 54
Galjoenen : 104053
Registratiedatum : 08-10-11
Leeftijd : 33
Woonplaats : België

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimezo okt 28, 2012 10:16 pm

Harry Potter heeft niet gesmeekt voor Griffoendor. Het enig wat Harry tegen de hoed zei was:
"Niet Zwadderich, niet zwadderich!"

Het enige wat hij dus vroeg was om niet in Zwadderich te komen, bleven er dus nog 3 afdelingen over. De hoed koos uiteindelijk dan voor Griffoendor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Leah
Minister van Toverkunst
Leah


Aantal berichten : 58
Galjoenen : 104098
Registratiedatum : 19-09-12

Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitimedi okt 30, 2012 10:16 am

Klopt. Dan is Calla's idee wel goed. Dat zou goed zijn voor mij. Je hebt wel gelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Afdelingen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Afdelingen   Afdelingen I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Afdelingen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hogwarts World :: Boeken & Films :: De steen der wijzen-
Ga naar: